Klausimas Teisingumo ministerijai – kodėl lietuvių religija netradicinė Lietuvoje? (3 laiškas)

Lietuvos Respublikos Seimas vos neįteisino Romuvos (tai yra vienos bendrijos) kaip valstybės pripažintos, bet netradicinės religijos. Šis veiksmas būtų gana keistas lietuvių prigimtinės dvasinės raiškos raidoje, nes jo pasekmės būtų nevienareikšmiškos. Siekdamas lietuvių religijai valstybinio tradicinės religijos pripažinimo pradėjau susirašinėjimą su Teisingumo ministerija. Susirašinėjimo pirmus du laiškus ir atsakymus rasite čia. Šiuo metu yra išsiųstas trečiasis laiškas, kuriame nurodoma

  • kad šis prašymas yra svarbus daugeliui bendruomenių
  • kad mokslininkai vartoją pavadinimą lietuvių religija
  • kad daugelis lietuvių vis dar pasąmonėje gyvena pagal lietuvių religijos pasaulėvaizdį
  • kad Teisingumo ministerija galimai pažeidžia Konstituciją nes nuvertina lietuvių religiją.
  • prašoma nurodyti veiksmus, kuriuos privalu atlikti, kad lietuvių religija būtų pripažinta kaip tradicinė Lietuvos religija.

Visą laišką galite atsisiųti paspaudę šią nuorodą.

2018-10-12 gauto iš Teisingumo ministerijos atsakymą galite atsisiųsti paspaudę šią nuorodą.

Susirašinėjimo tęsinį rasite apsilankę puslapyje Klausimas Tesingumo ministerijai – lietuviai neturi savos religijos? (4)

5 komentarai

  1. Turėtų būti neblogas galvosūkis plokščiagalviams. Čia panašiai, kaip oficialiai kreiptis į teisingumo ministeriją paaiškinimo kodėl lietuvių kalba yra lietuvių tradicinė kalba. Jiems juk gali užtekti proto vieną dieną atšaukti lietuvių kalbą kaip oficialią „valstybės“ kalbą: sugalvos koks Junkeris ne tik pasisakyti, bet ir įteisinti euro-kosmo-politizmą, susiras sau kokį tuziną ušackų „dėl akių“ ir gausim taikytis su ES teisės normų viršenybės…
    Čia kaip kaimo bobutės klausimas šuliniui kodėl sviestas vadinamas sviestu…

  2. Bet tada Šatrijos Romuva turės prašyti atskiros skilties žemaičių religijai. Jei atsikels dievturis iš Latvijos, tai turės prašyti latvių religijos skilties. Labai jau skaldomės. Gal geriau „baltų religijos“?

    1. Žemaičiai irgi yra lietuviai, kaip ir dalis lenkų, dalis baltarusių ir t.t. Žodis Lietuva buvo vartojamas daug plačiau. Dabartinė jo reikšmė yra gana susiaurėjusi. Kaip žemaitis žemaičiui sakau: gerbkime savo papročius, bet kartu įžvelkime ir bendrystę su kitomis lietuviškomis gentimis.

  3. Klaidinga tapatinti tautą su religija, tuo labiau, kad senovės lietuviai nebuvo religingi, bet jie vertino gamtą kaip jų būtį nulemiantį veiksnį – štai iš kur jų tarsi noras kalbėtis, įkalbėti ją savo naudai. Ir iki šiol tai yra likę mūsuose: pvz., vengiame, kad mums kelio neperbėgtų juodas katinas ar nieko nenešame iš kapų į namus, nes tai – jų. Kitaip sakant, tai – ne tikėjmas, o persergėjimas – dėl viso pikto.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *