Pagonys, žemaičiai, lietuviai ar baltai

Dažnas sau užsiduoda klausimą „kokia mano pasaulėvoka, kaip ją įvardinti? – Pagonys, žemaičia, lietuviai ar baltai?“ Šie klausimai nėra paprasti. Ankstesnėje savo laidelėje Mūsų nematė. Ir vėl? aptariau valstybės surašymo klausimus. Kitoje laidelėje Laiko užsklandos parodžiau kuo yra blogas pavadinimas „Baltų religija“. Pažiūrėjusiems žmonėms aišku kilo klausimų. Ši laidelė skirta daugiausia tų klausimų atsakymams.

Žmonės klausia kodėl aš turiu rašyti kuo tikiu, jei valstybė klausia kokiai bendrijai priklausau. Atsakymas yra labai paprastas – valstybė neleidžia įkurti tokios bendrijos kurios pasaulėvoka aš gyvenu. Mes neprivalome būti įtalpinti į jau paruoštas „dėžutes“, tik tam, kad valstybei gražiai gultų popieriai. Už savas pažiūras reikia pakovoti. Todėl ir raginu visus, gyvenančius pagal senąjį lietuvių pasaulėvaizdį užpildyti tam skirtą laukelį žodžiu „lietuviu“.

Toliau žmonės klausia, jei aš žemaitis, tai gal aš turėčiau pildyti „žemaičių“. Atsakymas paprastas. Jei jūs taip jaučiate, tai galite taip pildyti. Tačiau pradžioje man atsakykite – kuo skiriasi žemaičių pasaulėvaizdis nuo lietuvių? Religijos sąvoka yra labai plati. Mano šeimos įsitikinimai irgi gali būti pavadinti religija. Todėl aš religijos sąvokai keliu aukštesnius reikalavimus.

Pirmiausia užduodu klausimą ką ta religija yra sukūrusi? Pavyzdžiui Baltų religija šiai dienai nieko gero nesukūrė. Greičiau atvirkščiai – uždengė gerus dalykus. Tuo tarpu lietuvių religija yra sukūrusi lietuvių tautą. Taip, taip, ne tauta yra sukūrusi lietuvių religiją, o lietuvių religija lietuvių tautą. Be tautos jinai sukūrė ir lietuvių valstybę, bei kažkurį laiką net imperiją. Apleidus lietuvių dievus pradėjo irti ir jų kūriniai.

Kai kuriems tokie aiškinimai atrodo skaldantys, nes griauna baltų religinę bendriją Romuvą. Tikrai taip nėra. Žmones jungia ne vienas ar kitas žodis, o tvirta ir aiški pasaulėvoka. Aš esu Baltų religijos dalis, todėl nematau reikalo jos skaldyti. Aš net esu jos kūrėjas, bet apie tai jau kitoje laidoje.

Pagarbiai,
Kęstutis Račkaitis
Žaliakalnio vaidila

1 komentaras

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *